Aankoop en verkoop
Heeft u een huis, garage, woonboot, vakantiehuis, stuk grond of bedrijfspand gekocht? In het proces van aan- of verkopen komt de notaris ook in beeld. Bij de notaris aan tafel wordt de leveringsakte getekend. Deze akte wordt al vooraf door de notaris voorbereid aan de hand van de koopovereenkomst. De notaris zal alles opnieuw uitleggen, uw vragen beantwoorden, wijzigingen aanbrengen en u alleen vragen om te tekenen als u volledig instemt.
U kunt het pand, de boot of de grond pas op uw naam zetten bij het kadaster als de akte van overdracht is ingeschreven. Omdat voor deze leveringsakte zeer specifieke regels gelden, heeft de overheid bepaald dat alleen een notaris dit mag regelen. Op deze manier weten u, de overheid en het kadaster dat de eigendomsoverschrijving eerlijk verloopt, dat aan alle voorwaarden is voldaan en dat niemand onterecht geld krijgt nog voor het wisselen van eigenaar. De notaris zal het overeengekomen geld pas uitbetalen na een grondige eindcontrole. Tot dat moment blijft het geld veilig op een derdengeldenrekening.
We nemen de tijd
Laat een bericht achter en we nemen contact met u op.